25 activiteiten die van jou een succesvollere ondernemer maken
#05Denk jij dat je een opdracht wint omdat je weet wat er speelt bij de beslissers rondom de pitch?
In een business to business omgeving is de klant een organisatie en wordt de aankoopbeslissing vaak door een groep genomen. Die groep wordt ook wel de Decision Making Unit of DMU genoemd.
Binnen de DMU bestaan een aantal verschillende rollen. Om precies te weten waar ieders belang zit, is het nodig om een goed en gedetailleerd beeld te krijgen van hun wensen, behoeften, problemen en vooral de risico’s die zij zien. Je moet heel goed duidelijk maken welke toegevoegde waarde jij biedt. Wat is het voordeel om met jou zaken te doen? Waar zou men gevoelig voor kunnen zijn?
De vraag is echter: hoe weet je wat de onderlinge belangen zijn en hoe kun je de DMU vooraf of tijdens de Pitch verassen met interessante info waardoor zij uiteindelijk een voorkeur voor jou krijgen?
Via internet monitoring krijg je in kaart wat er speelt rondom een pitch: wat laat hij kwijt in interviews & waar liggen zijn belangen? Sociale kanalen zoals Twitter, Facebook en verschillende fora zijn vaste onderdelen geworden in het oriëntatieproces van uw prospects. Online conversaties worden ook wel het nieuwe goud genoemd bij het zoeken naar new business.
Via MyReputation ontvang je in je dashboard vanuit ons monitoringsysteem dagelijkse e-mail met actuele informatie waaruit je mogelijke leads en commerciële kansen kunt identificeren. Hiermee ben je snel op de hoogte van conversaties gericht op jouw pitch. Je hoeft daarvoor dus niet zelf actief te zijn op Twitter. Wij brengen alle relevante zaken naar jou toe.
Kom vooraf de belangen van de DMU te weten
Binnen de DMU bestaan een aantal verschillende rollen. Om precies te weten waar ieders belang zit, is het nodig om een goed en gedetailleerd beeld te krijgen van hun wensen, behoeften, problemen en vooral de risico’s die zij zien. Je moet heel goed duidelijk maken welke toegevoegde waarde jij biedt. Wat is het voordeel om met jou zaken te doen? Waar zou men gevoelig voor kunnen zijn?
De vraag is echter: hoe weet je wat de onderlinge belangen zijn en hoe kun je de DMU vooraf of tijdens de Pitch verassen met interessante info waardoor zij uiteindelijk een voorkeur voor jou krijgen?
Via internet monitoring krijg je in kaart wat er speelt rondom een pitch: wat laat hij kwijt in interviews & waar liggen zijn belangen? Sociale kanalen zoals Twitter, Facebook en verschillende fora zijn vaste onderdelen geworden in het oriëntatieproces van uw prospects. Online conversaties worden ook wel het nieuwe goud genoemd bij het zoeken naar new business.
Via MyReputation ontvang je in je dashboard vanuit ons monitoringsysteem dagelijkse e-mail met actuele informatie waaruit je mogelijke leads en commerciële kansen kunt identificeren. Hiermee ben je snel op de hoogte van conversaties gericht op jouw pitch. Je hoeft daarvoor dus niet zelf actief te zijn op Twitter. Wij brengen alle relevante zaken naar jou toe.
Hoe kun je dit succesvol toepassen in het Dashboard?
Monitoring systeem in het dashboard
Selecteer zoekwoorden om het monitoring systeem in te richten. Op die manier ontvang je alles wat over een bepaald onderwerp wordt gezegd, om daar vervolgens goed op in te spelen tijdens je pitch!
Houd prospects in de gaten
Voeg prospects toe aan je network list. Je kan hierbij ook hun social media accounts koppelen. Op die manier kan je in de gaten houden wat zij persoonlijk op social media zeggen.